INTERVJU Vedran Fajković: Ideja Festivala ‘Dani Jurislava Korenića’ jest da pokažemo ono najbolje

I tekuće, 2017. godine, Kamerni teatar 55 organizira kazališni festival “Dani Jurislava Korenića”, odajući tako hommage svome osnivaču, teatarskom posleniku koji je dao nemjerljiv doprinos kazališnom životu Sarajeva, BiH i regije

Podsjetimo, 1960. pokrenuo je festival Malih scena Jugoslavije (MESS). Bio je suosnivačem Dramskoga studija, koji je 5 godina poslije prerastao u Odsjek za scenske umjetnosti i teatrologiju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu. Obnašao je mjesto direktora Malog kazališta (Kamernog teatra) do 1966. godine.

Kad je sarajevsko Kazalište lutaka 1966. godine ostalo bez ravnatelja i osnivača Adolfa Pomeznog, za ravnatelja je došao Korenić. Dao je sagraditi novu pozornicu (danas Kazalište mladih), a glumcima-lutkarima dao je slobodu izričaja. Pokrenuo je u Sarajevu zajedno s glumcem Rejhanom Demirdžićem kazalište sjena Karađoz-pozorište, za koje je napisao dramske predloške i režirao predstave, a poslije je po prilagođenim tekstovima snimljena televizijska serija Karađozkoju je snimila TV Sarajevo..

Zadnje je godine života radio kao dramaturg sarajevskog Narodnog kazališta. Umro je 1974 godine. O Festivalu kratko  razgovaramo s prezaposlenim dramaturgom Kamernoga teatra 55 Vedranom Fajkovićem.

Od 16. do 23.prosinca ljubitelji teatra uživat će u najboljim predstavama najrelevantnijih teatara u BiH I okruženju. Tko je bio selektor, čime ste se vodili u izboru djela…Postoji li crvena nit koja ih povezuje?

– Selektor festivala je i ove godine bio naš direktor, Emir Hadžihafizbegović, a ideja koja i inače stoji u pozadini cijelog festivala jest  da pokažemo ‘ono najbolje što regija ima za ponuditi’.

Predstavite nam program Festivala. Sve je započelo Kraljem Learom…

– Nakon izvedbe Narodnog pozorišta Sarajevo i predstave „Kralj Lear“ koju je režirao Diego de Brea, na našoj sceni odigrane su predstave „Tesla anonimus“, u režiji Filipa Šovagovića (Gavella, Hrvatska), zatim predstava Makedonskog narodnog teatra „Razgovori u četiri oka“ u režiji Nine Nikolikj, te predstava Prištinskog teatra AB, s Kosova, „Večeras sam sama“, u režiji Envera Petrovcija, i predstava SaRTRa „Savršen kroj“, u režiji Jasmina Durakovića.

Još nas očekuju predstava iz Srbije „Jami distrikt“ u režiji KokanaMladenovića, „Sinovi umiru prvi“ Narodnog pozorišta Republike Srpske, u režiji Marka Misirače, te predstava Kamernog teatra 55 „Knjiga mojih života“, koja je dramatizacija istoimenog romana Aleksandra Hemona, a koju je režirala Sabrina Begović Ćorić.

Najboljima će biti dodijeljene nagrade. Koje?

– Festival dodjeljuje pet nagrada: Nagrada ‘Jurislav Korenić’, za najbolju predstavu u cjelini, Nagrada ‘Jurislav Korenić’ za najbolju režiju, Nagrada ‘Žan Marolt’ za najbolju mušku ulogu, Nagrada ‘Žan Marolt’ za najbolju žensku ulogu, Specijalna nagrada za najbolji dramski tekst.

Tko su članovi žirija…

– Članovi žirija ove godine su Nebojša Glogovac, glumac – predsjednik žirija, Dragan Komadina, dramaturg, Larisa Sarajlić Ramović, urednica kulture lista „AVAZ“, Elma Berberović, urednica kulture na portala „Klix.ba“, Vedran Fajković, dramaturg.

Prateći program Festivala također zaslužuje pozornost. Što čini njegovu okosnicu? Koji pisci će nam biti predstavljeni?

– Do sada smo imali promociju knjige „Gospodin mangup“, monografiju o poznatom i voljenom glumcu Draganu Gagi Nikoliću, koju je uredila Radmila Stanković, poznata srbijanska novinarka, te promociju knjige „Laura Papo Bohoreta prva balkanska feministica“, koju je napisala Jagoda Večerina.  Još nas čekaju promocije knjiga „Anđeo atentata“ Svetislava Basara, „Sarajevo moj grad“ Željka Ivankovića, te fotomonografija „Očima ljubavi“ Samira Sinanovića.

Kamerni teatar 55 je ove godine počeo i s ozbiljnim pripremama prilagodbe, kako teatra, tako i programa, odnosno repertoarnih predstava osobama sa umanjenim fizičkim sposobnostima. Tako da ćemo, napokon, dobiti funkcionalan lift koji će omogućiti osobama sa poteškoćama u kretanju da bez ikakvih problema dođu u naš teatar i ravnopravno gledaju predstave. Još jedan novitet je i poseban program audio deskripcije predstava koji će omogućiti slijepim i slabovidnim osobama da također prate naše predstave. Ovo je nešto što do sada nije nikada rađeno u bh. teatru i Kamerni teatar 55 je prvi koji će ovo uvesti u svoj redovni rad i program.

S početkom 2018. počinje i nova teatarska sezona, koju ćemo početi sa tekstom „Tri sestre“ A.P. Čehova, a nakon toga vrlo vjerojatno će se raditi i moj autorski tekst naziva „Pozorište za početnike“. I, naravno, što je skorije moguće, početi sa pripremama za naredni festival „Dani Jurislava Korenića“

Ovim putem želim pozvati i vaše čitatelje da dođu i zajedno sa nama uživaju u ostatku Festivala“Dani Jurislava Korenića“.

Razgovarala:Vesna Hlavaček, [email protected]

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!