Trasa na jugu Mostara odluka politike i završena stvar?

Na pitanje da odgovori zašto je trasa na jugu Mostara spuštena sa brda u dolinu i ucrtana kroz najplodnije tlo na jugu Mostara, da bi se opet ‘pela’ na brda  Terzić kaže da ”svako onaj tko se razumije u projektiranje i izradu autoceste zna da autocesta može ići preko bilo kojeg dijela, i brdom i dolinom, i da prođe sve tunelom”.

Direktor Autocesta Federacije BiH Adnan Terzić izjavio je da je pitanje trase Koridora „Pet ce“ Mostar jug-Buna, protiv koga se bune mještani južnih mostarskih naselja većinom Srbi, završena priča i da je ta trasa bila odluka politike.

Srbi povratnici tvrde da će ova trasa, koja 90 posto ide preko srpske imovine, po drugi put dovesti do iseljavanja Srba sa ovog područja, jer im uništava plodnu zemlju od koje žive. I ostali mještani nezadovoljni su i ttvrde kako će ova dionica uništiti najplodnije zemljište na jugu Mostara i nanijeti nesagledivu štetu.

Odluka Vlade i Parlamenta

”Svugdje u svijetu kada se prave veliki infrastrukturni projekti dese se slučajevi da se ljudima ugrožava njihova imovina i privatnost, tako da na cijeloj trasi koridora imate slučajeve da ljudi ne prihvaćaju da ide proces eksproprijacije i zato imamo zakon koji to regulira. Ja razumijem da pojedinci tamo imaju probleme, ali na Parlamentu smo usvojili izmjene i dopune prostornog plana Federacije sa posebnim obilježjima za koridor ”Pet C” i ta linija je jedina trenutno po zakonu validna”, reko je Terzić jučer u Mostaru odgovarajući na pitanja novinara vezana za spornu trasu na jugu Mostara.

Naglasio je da je Vlada Federacije za tu trasu utvrdila javni interes i to nije stvar koju rješavaju Autoceste FBiH. ”Bio je zahtjev federalnog Doma naroda da se preispita mogućnost da se ta trasa prebaci na desnu stranu Neretve prema Sokolu. Mi smo naručili multikriterijsku analizu koja je urađena od strane relevantnih institucija i ona je pokazala da je sadašnja trasa puno povoljnija. Struka kaže da koridor treba ići preko tog dijela”, rekao je Terzić.

Naveo je da će Autoceste FBiH nastojati da smanje probleme koje građani mogu imati zbog prolaska koridora.

Upitan jesu li su Autoceste FBiH pri izradi navedene dionice imale svu potrebnu dokumentaciju, među kojom i odobrenje od Ministarstva obrane BiH i Predsjedništva BiH budući da prolazi preko mostarskog aerodroma koji je proglašen za perspektivnu vojnu imovinu, Terzić je rekao da je proglašen javni interes. ”Vlada FBiH je proglasila javni interes i Autoceste nemaju šta raspravljati ni sa obranom, ni sa Predsjedništvom BiH”, rekao j Terzić.

Na pitanje da odgovori zašto je trasa na jugu Mostara spuštena sa brda u dolinu i ucrtana kroz najplodnije tlo na jugu Mostara, da bi se opet ‘pela’ na brda  Terzić kaže da ”svako onaj tko se razumije u projektiranje i izradu autoceste zna da autocesta može ići preko bilo kojeg dijela, i brdom i dolinom, i da prođe sve tunelom”. ”To je nemoguće komentirati. Postoji način kako se može izgraditi autocesta. To je da imate prostorni plan koji da urbanističko-tehničke uvjete kuda autocesta treba da ide. Očito da je ovo bila jedina i politički i stručno trasa koja se mogla dogovoriti. Nemojte zaboraviti da se deset godina u Parlamentu FBiH nisu mogle usuglasiti izmjene i dopune prostornog plana FBiH sa posebnim obilježjima za koriodor ‘Pet C”’, objasnio je Terzić.

Više spornih pitanja

Mještani južnih mostarskih naselja, među kojima najviše srpskih povratnika vode borbu da se trasa autoputa izmjesti tamo gdje je oduvijek i bila ucrtana, na brda iznad Mostara, jer će sadašnja koja prolazi kroz najplodniju zemlju Ortiješa, Hodbine i Malog Polja uništiti obradive površine i prirodne ljepote, cijelom Mostaru nanijeti nesagledivu štetu i ponovo ih iseliti sa svojih ognjišta.

Mještani nastavljaju borbu za svoja ognjišta i svakim danom dobijaju sve veću podršku.

Zastupnik u Zastupničkom domu Parlamenta FBiH Ahmed Džubur prije tri dana postavio je zastupničko pitanje kojim traži da se na uvid dostavi dokumentacija kojom se dokazuje da je moguće graditi koridor preko perspektivne vojne imovine, vojnog aerodroma Ortiješ.

Također traži se na uvid dokumentacija o održanoj javnoj raspravi o pomenutoj trasi autoputa i zaključcima sa iste. Sve međunarodne institucije koje rade na financiraju izgradnje koridora ”Pet C” ili imaju bilo kakav interes su obaviještene o ovom problemu i očekuju se i njihove reakcije u narednom periodu.

Potpisan ugovor vrijedan 76,5 milijuna eura

U Mostaru je jučer potpisan ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Vranduk – Ponirak na koridoru Pet C  u dužini 5.3 kilometra vrijedan 76.592.799,03 eura.

Ugovor su potpisali  direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić  i u ime konzorcija izvođača radova direktor tvrtke ”Azvirt”iz Azerbejdžana  Ahmet Murat Turkoglu  i u tvrtke Hering Mario Bevanda, te ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić u svojstvu svjedoka.

Sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID), a gradnja bi trebala početi u roku od 30 dana.

Spomenuta poddionica je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca.  Predviđeni rok izgradnje je 24 mjeseca, a gradit će se potporni zidovi, dva mosta, tri vijadukta i tunel

Direktor Terzić kazao je da se radi o vrlo zahtjevnoj dionici sa tunelima, mostovima i vijaduktima.

”Danas smo počeli jednu fazu novog investicionog ciklusa koji u narednih dvadesetak dana treba uslijediti potpisivanjem ugovora i za dva lota na relaciji Počitelj – Zvirovići, te na dionici tunela Zenica, te dionici od Vranduka do Nemile.  To bi značilo da do ljetnih odmora imamo rad na 36 kilometara koridora”, izjavio je Terzić.

U ime izvođača radova Ahmet Murat Turkoglu rekao je da je izgradnja infrastrukture ključan sektor razvoja jer podupire ostale sektore u ekonomiji.

Dodao je da kompanija ”Azvirt” posjeduje decenije iskustva u oblasti građenja kako u Azerbejdžanu, tako i u okolnim zemljama i da je zadnjih deset godina izgradila 400 kilometara cesta.

Ministar Denis Lasić kazao je da Federacija BiH postaje veliko gradilište i da se nada da će se brzo “napasti i druge dionioce na Korodoru Pet C”.

“Preko 36 kilometara će biti aktualno do ljeta. Dosta je toga u postupku, dosta toga se pregovara, ali smo uvjereni da ćemo u ovoj godini financijski zaokružiti sve one kritične dionice koje nismo pokrili. Federacije s pravom postaje jedno veliko gradilište”, izjavio je Lasić.

Piše: Sanja Bjelica Šagovnović,[email protected]

3 thoughts on “Trasa na jugu Mostara odluka politike i završena stvar?

  • svibanj 16, 2019 at 12:15 pm
    Permalink

    pa eto vam sada – odluka je Čovićeva i UZP, fašističkog klana koji hoće nacionalno čistu teritoriju. Ima tu i tajkunskih lopovluka glavnih ljudi u HDZ-u.

    Reply
  • svibanj 16, 2019 at 1:58 pm
    Permalink

    Smrt FASISTICKOJ tvorevini BIH.!
    Samo potomci Fasista iz ww2 mogu voliti ovu drzavu jer im je bila dobra i NDH drzava hrvata katolika i hrvata muslimana.

    Reply
  • svibanj 17, 2019 at 12:31 pm
    Permalink

    I am from Slovenia. I can help with build this forum. Thanks for approved.

    Jaz sem Slovenka. Lahko pomagam pri razvoju foruma.

    Reply

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!