HNŽ: Zbog prigovora građana opomene i suspenzije za liječnike

Korupcija u bh društvu nije tajna, a posebice kada je u pitanju zdravstvo. Građani su svjesni činjenice da se bez mita liječnici prema njima, kao pacijentima, neće ophoditi s ljubaznošću i srdačnošću, izuzev iznimkama. Sjetimo se slučaja obitelji Memić iz Mostara, kada ih je portir Doma zdravlja Brankovac, prošle godine, po najvećoj hladnoći, vratio s ulaznih vrata ustanove, kazavši kako je čekaonica prepuna, iako im je radno vrijeme bilo do 19 sati, a ova obitelj je prije kraja radnog vremena pristigla u Brankovac. To je jedan od mnogih slučajeva, koji se u našem zdravstvu odigravaju svakodnevno.

Poznato je i to da žena kada dođe da se porađa, neće biti s ljubaznošću tretirana ako prethodno liječnik i medicinske sestre nisu dobili svoj ‘dio kolača’. S takvim situacijama se svakodnevno susrećemo, što nije tajna, jer na taj način, očigledno, naše društvo funkcionira.    Zapitajmo se što bi bilo s onom djecom koja dolaze iz prigradskih naselja, ili sela na širem području Mostara, kojima treba vremena da stignu do ambulantne, a portir zdravstvene ustanove im zatvori vrata ‘pred nosom’. Također, sličan slučaj je i sa trudnicama koje nisu financijski ‘potkovane’ te njihovi muževi nisu u mogućnosti pripaziti doktora koji bi nakon toga pripazio i njihove žene, a takve, iz nama bliskih izvora, pretežno budu tretirane kao životinje, a ne kao ljudska bića.

Naprosto, bez bombonjera, suhomesnatih proizvoda, skupih alkoholnih pića i, naravno, koverata, građani nisu dobrodošli u zdravstvene ustanove u našoj državi. S tim u vezi, građani ogorčeni na javno zdravstvo, ulažu prigovore na zdravstvene ustanove, kao i na liječnike, koji, sudeći prema evidenciji Ministarstva zdravstva, rada i socijalne zaštite HNŽ, ipak, ponekad urode plodom.

Pokrenuti postupci                                                                              

Naime, prema dostavljenom izvještaju javnih zdravstvenih ustanova u HNŽ-u, za period od 1. siječnja do 30. lipnja 2017. godine, Ministarstvu zdravstva, rada i socijalne zaštite HNŽ, prigovore od strane pacijenata zaprimili su Dom zdravlja Mostar, Opća bolnica Konjic, Dom zdravlja Jablanica i Liječnička komora HNŽ. Svi zaprimljeni prigovori razmatrani su od strane zdravstvenih ustanova i donesene su slijedeće odluke: u jednom slučaju pokrenut je disciplinski postupak i doneseno rješenje o pismenoj opomeni za liječnika zbog nemarnog i neprofesionalnog odnosa prema pacijentu za vrijeme rada u Hitnoj medicinskoj pomoći; u dva slučaja prigovori su odbijeni kao neutemeljeni dok je jedan prigovor djelomično uvažen; u jednom slučaju pokrenut je postupak utvrđivanja odgovornosti doktora i povreda radnih obaveza.

Vezano za prigovore upućene Liječničkoj komori HNŽ, ista se u jednom slučaju oglasila nenadležnom, dok je u dva slučaja u toku postupak pred nadležnim organima Komore. Vezano za jedan predmet, postupak je okončan na način da je liječnik suspendiran s radnog mjesta u dijelu koji se odnosi na rad s djecom i navedeni  doktor je uputio ispriku podnositeljima priziva. Samom provedbom postupka u zdravstvenoj ustanovi, postupak je okončan i pred organima Komore.

Odredbe zakona

Budući da se zdravstvene ustanove u radu susreću s značajnim poteškoćama vezanim za prigovore pacijenata, Zdravstveno vijeće je ponovno razmotrilo odredbe Zakona o pravima, obavezama i odgovornostima pacijenata, u dijelu koji se odnosi na prigovor, te usvojilo Zaključak da se Federalnom ministarstvu zdravstva uputi inicijativa za izmjenama i dopunama navedenog Zakona koje bi se odnosile na omogućavanje članovima bliže obitelji, odnosno pacijentovim nasljednicima da mogu uložiti prigovor u slučaju kada pacijent nije u mogućnosti, zbog težine oboljenja, uložiti prigovor ili u slučaju smrti pacijenta.  S.P.

 

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!