Kako pronaći motivaciju za individualan rad?

Nakon što je stekao zvanje profesora sporta i zdravlja, Mostarac Haris Elezović odlučio se za individualni rad sa sportašima i rekreativcima, na koje već izvjesno vrijeme prenosi znanja. Još tijekom studija, okušao se kao fitnes trener u dva centra u Mostaru, te je već tad prepoznao da bi to moglo biti njegovo buduće zanimanje. Stjecanjem diplome pokrenuo je fitnes treninge u dvorani Osnovne škole Vrapčići, a istovremeno je pridobijao i sve više klijenata s kojim je radio čak i putem video-linka. Rad na daljinu uz korištenje pogodnosti koje je donio internet, posebno je aktualiziran u vrijeme pandemije.

– Takav rad u vremenu pandemije ustvari je bio i jedina opcija i alternativa. Po završetku izolacije, odlučio sam posvetiti se i određenim novitetima. Za tjedan ću tako započeti grupni rad tabata treninga na terenima u USRC Midhat Hujdur – Hujka. Planiran je rad s muškarcima i ženama u odvojenim skupinama, a na raspolaganju će nam osim zelenih površina i igrališta biti i tamošnji park. U planu je rad tri puta tjedno, najavljuje Elezović.

Što je tabata?

Tabata je trening idealan za redukciju potkožnog masnog tkiva, ubrzanje metabolizma, oblikovanje i zatezanje, redukciju potkožnog masnog tkiva, ali uz angažman cjelokupne muskulature.

– Važno je istaći da ovakav rad donosi rezultat za kratko vrijeme. To su ustvari zanimljivi i dinamični treninzi koji će se sigurno svidjeti svakomu tko ih isproba. Vježba na svježem zraku uz dobru atmosferu, dinamične i raznovrsne treninge nikada ne može biti monotona, dodaje Haris.

Paralelno planira realizirati i projekt ljetne škole sporta za djecu.

– Tijekom pandemije djeca su bila najviše limitirana, te su bili primorani većinu vremena provoditi u kućama. Ovo će biti prigoda da se mališani aktiviraju i na kvalitetan način provedu svoje vrijeme, najavljuje Elezović.

Kvaliteta, profesionalizam, motivacijski pristup i posvećenost vježbi osobine su koje klijent traži od trenera.

– Danas je ljudima najteže pronaći motivaciju za rad. Trener je bitan faktor u svemu tomu. On je također dužan pronaći načina da svakog klijenta dodatno motivira. Osobe kada krenu s treningom, to uglavnom rade s ciljem poboljšanja fizičkog izgleda, dok tek kasnije spoznaju i druge benefite rada, navodi.

Rad je, kako kaže, primarno uvijek potreban zbog zdravlja, pa onda zbog svega ostalog. Danas se širom svijeta veliki broj ljudi bavi sportom. Netko to radi iz ljubavi, netko zbog rekreacije, a nekomu je sport jedini izvor prihoda.

– Svi sportski djelatnici, osobe kojima je to životni poziv treba da razvijaju svijest kod ljudi o bavljenju fizičkom aktivnošću. U ovom vremenu mlade osobe ne pridaju važnost fizičkoj aktivnosti onoliko koliko bi trebale, što je donekle i shvatljivo jer mlada osoba dosta toga može i podnijeti. Problemi nastaju nakon 30. godine života. Nitko naravno ne može garantirati da će netko živjeti stotinu godina, ali je također sigurno da će život onih koji su aktivni biti kvalitetniji i da se nakon 30. Ili 40. godine neće morati često do liječnika, smatra Elezović.

Loše navike

Životni problemi osim uslijed izostanka fizičke aktivnosti mogu nastati i zbog pogrešnih navika, poput onih u ishrani, ali i zbog pušenja ili konzumiranja alkohola…

– Stoga je važno na vrijeme započeti individualni rad, zatim držati kontinuitet pogotovo tijekom prva tri tjedna dok vježbanje ne pređe u naviku, a nakon toga je važno i da ishrana bude izbalansirana i raznovrsna, što će osigurati dovoljno energije u jednom danu. Također, značajno je konzumirati i namirnice koje sadrže nutrijente, jer osobe koje su u treningu imaju potrebu za većim unosom istih, rekao je na kraju.

D. A.

error: Content is protected !!