Kako se riješiti ovisnosti o ekranima: Pronađite uzrok svojem problemu

U 2019. godini postalo je jasno da ekrani uništavaju našu sposobnost za fokus i koncentraciju te nas udaljavaju od onoga što je bitno.

Najavljuje se da će se ‘buljenje’ u ekrane mobitela ili nekog sličnog uređaja tretirati kao pušenje, odnosno kao loše ponašanje. Odvijati će se to u sklopu post-digitalnog pokreta koji će se pojaviti u 2020. godini piše Coveteur. 

Ono što je bitno kada govorimo o ovisnosti o ekranima i općenito tehnologiji ne smijemo kriviti tehnologiju nego individualce. Tehnologija sama po sebi nije loša i jako nam je olakšala život, neke stvari bez tehnologije ne bi bile moguće. Ako su ekrani tako loši, zašto onda ljudi nisu ovisni o LinkedInu? 

Ovisnost se javlja na aplikacijama poput Facebooka i Instagrama i igricama poput Candy Crusha. To su zapravo stvari koje možemo kontrolirati i na koje možemo utjecati, no volimo misliti da ‘tehnologija to radi nama’. Odnos s tehnologijom mogao bi se usporediti s odnosom prema hrani; dobro je kada kontrolirate što unosite u sebe i kada to radite kontinuirano. 

 | Autor :

A sad se zapitajte koliko ste puta gledali vaš ekran kada s nekime niste htjeli ostvariti kontakt ili komunikaciju s nekim. Upravo u tome leži problem ovisnosti o tehnologiji. Mi ju sami koristimo kako bismo izbjegli životne situacije koje su nam neugodne. Mobiteli nisu krivi što ste vi u nekom trenutku bili anksiozni ili se bojite biti sami pa ste zato posegnuli za njima. Umjesto da pogledate u mobitel, možda biste trebali pogledati dublje u sebe i svoje probleme i početi ih rješavati bez pomoći mobitela. Ako primjećujete veliki problem i stvarno mislite da ste postali ovisni o ekranu, zapisujte situacije u kojima osjećate nelagodu kako biste mogli poraditi na tome ili potražite stručnu pomoć. 

izvor: vecernji.hr

error: Content is protected !!