Ljudi su poludjeli za mediteranskom dijetom, evo što je dozvoljeno jesti

Kraljicom među dijetama za ovu je godinu proglašena mediteranska dijeta. Naime, prema stručnjacima, ona ima brojne prednosti za zdravlje. Mnogi tvrde da joj duguju dugovječnost, gubitak kilograma i prevenciju mnogih bolesti. Ono što je najvažnije, jednostavno ju je slijediti dugoročno.

Dok se South Beach ili ketogena dijeta smatraju prolaznim trendovima, o mediteranskoj se priča od šezdesetih godina prošlog stoljeća. Zapravo, iz godine u godinu samo je sve popularnija pa ju je zato U.S. News i proglasio dijetom broj 1 u ovoj godini.

“Predivno je što to zapravo nije dijeta, nego stil prehrane. Dopuštene su raznolike namirnice zbog čega će svaka osoba pronaći brojne okuse koji joj odgovaraju”, pojasnila je nutricionistica Cara Harbstreet i dodala da se, ako je odlučite slijediti, ne trebate fokusirati na mršavljenje, nego na razvoj zdravih navika kao što je jedenje više voća i povrća. 

“Važno je izbjegavati previše prerađenu hranu i uživati u svježim, cjelovitim namirnicama, kad god je to moguće”, dodaje nutricionistica Emily Kyle.

To u prijevodu znači da se morate pozdraviti s procesiranim mesom (primjerice hot dogom), rafiniranim žitaricama (bijelim kruhom) i dodanim šećerom, odnosno njihov unos svesti na minimum.

“Mediteranska dijeta ima fleksibilniji pristup nego druge dijete. Dopušteno je čak i konzumirati alkohol poput crnog vina u umjerenim količinama”, kaže Harbstreet.

Ako vas zanima ova dijeta, evo koje namirnice se nalaze na popisu preporučenih i dozvoljenih.

Eating disorder. Girl is holding a fork with lettuce and looking at it

Voće: sve vrste svježeg voća kao što su jabuke, naranče, kruške, lubenice, grožđe, bobičasto voće, datulje, smokve, breskve i grejp.

Povrće: sve svježe povrće kao što su rajčice, špinat, brokula, kelj, gljive, prokulice, cvjetača, krastavci, paprika, tikvice i luk. Naravno, nemojte zaboraviti na korjenasto povrće poput batata, krumpira, repe i pastrnaka.

Cjelovite žitarice: sve namirnice od cjelovitih žitarica, uključujući kruh i tjesteninu. To su i zob, kvinoja, integralna riža, ječam i raž.

Orašasti plodovi i sjemenke: bademi, lješnjaci, orasi, indijski oraščići, pistacija, sjemenke suncokreta, sjemenke bundeve i sezama i lanene sjemenke nalaze se na popisu dozvoljenih namirnica.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!