Nedostatak vitamina B12 u organizmu: Nemojte ignorirati ovih 7 simptoma!

B12 je izuzetan vitamin. Potreban je u manjoj količini od bilo kojeg drugog poznatog vitamina. Deset mikrograma B12 raspoređeno kroz dan nadomješta onoliko koliko tijelo može iskoristiti. Ovo su glavni pokazatelji nedostatka vitamina B12 u vašem organizmu!


Ljudsko tijelo gubi svoju mogućnost da apsorbira vitamin B12 i brzo se može stvoriti deficit ovog neophodnog vitamina.

Vašem organizmu je potrebna dovoljna količina vitamina B12 da bi funkcionirao kako treba. Ovaj vitamin ima bitnu ulogu u formiranju crvenih krvnih zrnaca i istovremeno održava vaše tijelo zdravim. Ima više indikatora nedostatka ovog vitamina, a ovo su neki od njih.

1. Nemogućnost da ostanete budni i vrtoglavica pri ustajanju

Ako se mučite da ostanete budni, možda imate manjak vitamina B12 u organizmu.

Potrudite se da noću osigurate dovoljno sati kvalitetnog sna, a ako se i onda osjećate umorno, možda bi trebali razmisliti o povećanju unosa vitamina B12. Ovaj vitamin ima bitnu ulogu u formiranju crvenih krvnih zrnaca, a nedostatak ovog vitamina dovodi do tog osjećaja umora zbog njegove smanjene proizvodnje.

Zbog nedostatka vitamina B12 možete osjećati da vam se vrti u glavi. Ovo bi trebali primijetiti odmah nakon ustajanja. Može se dogoditi da osjećate vrtoglavicu i prilikom spuštanja niz stepenice, također.

2. Slabost u mišićima

Jaki mišići zahtijevaju dovoljnu količinu crvenih krvnih zrnaca, a kao što smo već rekli – nedostatak vitamina B12 utječe na njihovo stvaranje, dok druge stanice ne dobivaju dovoljno kisika, što utječe na slabost vaših mišića.

3. Loše pamćenje

Vašem mozgu je potreban kisik, također. Nedovoljna količina kisika rezultira u problemima s pamćenjem i drugim znacima loše memorijske funkcije. Ne bi trebali miješati simptome nedostatka vitamina B12 s Alzheimerovom bolešću- jednostavno ne unosite dovoljno ovog vitamina, to je sve.

Ako primijetite kod sebe probleme s pamćenjem, konzultirajte se s liječnikom i napravite analizu krvi da utvrdite da li vam stvarno nedostaje ovaj vitamin. Ako je to slučaj, uzmite suplemente ovog vitamina kako bi poboljšali pamćenje. Najbolji su oni u spreju.

4. Blijed izgled kože

Ako vam je koža blijeda ili žućkasta, to je zato što su stanice krvi oštećene i ispuštaju bilirubin.

Kada koža postaje žuta, to može biti i znak žutice pa bi najbolje bilo da se konzultirate s liječnikom prije nego što nešto poduzmete na svoju ruku.

5. Promjene u izgledu jezika

Imate li blage izbočine na jeziku? Ako je to slučaj, to znači da ste zdravi. Ove blage “izbočine” se nazivaju papile.

U slučaju da vam nedostaje vitamin B12, nećete imati papile na jeziku.

6. Gubitak osjetila okusa

Nedostatak ovog vitamina dovodi do blagog gubitka osjetila okusa i čak i do bola u zadnjem dijelu jezika.

7. Problemi s vidom

Nedostatak vitamina B12 dovodi do oštećenja optičkog živca u očima, što dovodi do zamagljenog vida ili čak do gubitka vida.

Konzultirajte se s profesionalcem kako biste odredili što je točno problem i nemojte pokušavati sami sebi uspostaviti dijagnozu.

Prirodni proizvodi sadrže dovoljno vitamina B12?

U prošlosti s vitaminom B12 nije bilo problema. Ljudi su živjeli u prirodnoj, organski onečišćenoj okolini. Čimbenici kao dugi transportni putovi i s tim povezano konzerviranje, normirani higijenski standardi, često pretjerana čistoća, potreba pranja voća i povrća zbog zaštitnih sredstva i pesticida, odmak od privredne samoopskrbe i viši stupanj oplemenjivanja živežnih namirnica uzrokovali su pad ili nestanak udjela organske prašine i mikroorganizama. Gdje se prije jela zemlja i prašina, danas se savjesno pere. Naš prirodan unos B12 vitamina danas u ovom obliku više ne postoji.

Važno je biti odgovoran prema vlastitom zdravlju i redovito uzimati nadomjestak B12 u obliku tableta, injekcija, spreja ili namirnica obogaćenih vitaminom B12. Sprej se smatra najboljim rješenjem, radi apsorpcije.


B12 može biti problem samo za vegane

Iako je B12 tema kod veganske prehrane, to ne znači da samo vegani mogu imati poteškoće s B12. Poznato je da nedostatak vitamina B12 može zadesiti sve starije od 50 godina, a tu su i druge rizične grupe nevezane za vegansku prehranu. Postoji mnogo obogaćenih proizvoda koji nisu obogaćeni u prvom redu za vegane. Razmišlja se i o uvođenju obveznog obogaćivanja brašna folnom kiselinom i vitaminom B12 upravo zbog nedostatne opskrbe svih građana.

Na B12 ionako ne treba paziti?

Nedostatan unos vitamina B12 može uzrokovati anemiju i oštećenja živčanog sustava. U veganskoj prehrani treba naći siguran izvor vitamina B12 u obliku nadomjestaka ili obogaćenih namirnica. Za informirane ljude B12 uopće nije problem. Vegani trebaju posvetiti pozornost opskrbi vitaminom B12 jer dugoročno ne raspolažu nikakvim prirodnim izvorom vitamina B12.

Morske alge su siguran izvor B12?

Nažalost, alge i morsko bilje ne može se smatrati sigurnim izvorom B12. Oni sadrže veliki udio B12-analoga. Zbog sličnog kemijskog sastava tijelo ih zabunom identificira kao pravi B12, ali oni nemaju isti učinak.

Veganstvo i vitamin B12

Jedini pouzdani veganski izvori B12 su namirnice obogaćene vitaminom B12 (uključujući neka biljna mlijeka, neke sojine proizvode i neke mješavine žitarica za doručak) i B12 dodaci. Vitamin B12, bilo da se nalazi u dodacima, obogaćenoj hrani, ili proizvodima životinjskog podrijetla, potječe iz mikroorganizama.

Velika većina vegana konzumira dovoljno B12 da izbjegnu anemiju i oštećenje živčanog sustava, ali neki ne poduzimaju dovoljno da na najmanju mjeru svedu mogući rizik od srčanih oboljenja ili komplikacija u trudnoći.

Za punu dobrobit od veganske prehrane, vegani bi morali poduzeti nešto od sljedećeg:

  • jesti obogaćenu hranu dva ili tri puta dnevno da dobiju barem tri mikrograma B12 po danu
  • uzimati jedan B12 dodatak dnevno koji osigurava barem 10 mikrograma ili
  • uzimati tjedni B12 dodatak koji osigurava barem 2000 mikrograma.

Ako se oslanjate na obogaćenu hranu pozorno provjeravajte deklaracije da budete sigurni da dobivate dovoljno B12. Primjerice, ako obogaćeno biljno mlijeko sadrži 1 mikrogram (mcg) B12 po obroku tada bi konzumacija tri obroka dnevno osigurala odgovarajuću količinu B12. Drugi mogu naći uporabu B12 dodataka praktičnijim i isplativijim.

Što rjeđe unosite B12 više ga morate uzeti jer se B12 najbolje apsorbira u malim količinama. Gore navedene preporuke u potpunosti ovo uzimaju u obzir. Nema štete od prekoračivanja preporučenih količina ili kombiniranja više opcija.

Dobra informacija podržava zdravlje, proslijedite je.



Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!