“Nestvarna” zračna luka koju bi za 50 godina mogla progutati voda

Jedan od najvećih izazova inženjera bila je izgradnja umjetnog otoka te zračne luke koja će moći odolijevati stalnim potresima na ovom području, kao i brojnim ciklonima

Međunarodna zračna luka Kansai arhitektonsko je čudo. Smještena je na umjetnom otoku koji je dug četiri kilometara i širok oko 2,5 kilometara, a nalazi se usred zaljeva Osaka u blizini najvećeg japanskog otoka Honšua.

Zbog manjka prostora u Zemlji Izlazećeg Sunca, ali i kako bi smanjili opterećenost Međunarodne zračne luke Osaka, Japanci su počeli graditi umjetni otok 1987., a već sedam godina kasnije po njemu su slijetali veliki putnički zrakoplovi. Njime danas prođe više od 25 milijuna putnika.

U izgradnju otoka utrošeni su deseci milijuna kubičnih metara materijala koji su dovučeni s osamdeset brodova te u čemu je sudjelovalo više od 10.000 radnika.

Jedan od najvećih izazova inženjera bila izgraditi umjetni otok te zračnu luku koja će moći odoljevati stalnim potresima na ovom području, kao i brojnim ciklonima. No graditelji nisu razmišljali o posljedicama klimatskih promjena.

– Kada je Kansai građen inženjeri vjerojatno nisu razmišljali o globalnom zatopljenju. Za pedeset godina, aerodrom bi mogao biti u potpunosti ispod vode, tvrdi Stewart Schreckengast, profesor zrakoplovne tehnologije pri sveučilištu Purdue.

Povrh svega trebalo je izgraditi i 3750 metara dug most Sky Gate R koji spaja ovaj otok s kopnom, točnije s gradom Rinku, te koji omogućava dolazak i odlazak s aerodroma uz pomoć automobila ili vlaka.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!