Šest koraka da stanete na noge nakon teškog djetinjstva

Nije svačije djetinjstvo bilo sretno, a odrastanje u toksičnom okruženju može uključivati loše roditelje, duboku tugu i emocionalnu distanciranost.

Loše djetinjstvo može ostaviti užasna sjećanja koja nas mogu obilježiti za cijeli život, no Bright Side tvrdi da ne mora biti tako. Oporavak od toksičnog djetinjstva je težak, ali nije nemoguć. Možda će vam trebati neko vrijeme da otkrijete sami sebe i u sebi pronađete snagu i vlastite potencijale za bolji život. 

Dopustite si da budete bliski s drugim ljudima

Trauma iz djetinjstva vas je prisilila da ne živite nego preživljavate u životu i zbog toga bi vam moglo biti teško zbližiti se s drugim ljudima, a to vodi u izolaciju kako odrastate. Da biste ovo pobijedili trebali biste si dopustiti biti bliski s drugim ljudima i dopustiti im da vas vide onakvima kakvi jeste. Jedino kada ste autentični možete se riješiti srama i podsjetiti sami sebe da zaslužujete ljubav. 

Pazite na svoje fizičko i mentalno zdravlje 

Ako imate traumu iz djetinjstva, često podsvjesno možete misliti da ne zaslužujete pažnju, ali bez obzira u što se uvjeravate uvijek se prema sebi ponašajte kao što biste se ponašali prema svojem najboljem prijatelju. Pazite na svoje zdravlje tako da pazite što jedete, vježbate i dovoljno spavate. Za mentalno zdravlje posjećujte stručnjaka. 

Ponašajte se neustrašivo

Ovo je savjet koji vam možda neće najbolje sjesti jer ste naviknuti na samosabotažu i slične negativne stvari. Naprimjer, ako se uvijek ponašate nedodirljivo, sada probajte ljudima dopustiti da vam se približe. Ako sve radite sami, dopustite drugima da vam pomognu. To će vam pomoći da rastete i transformirate se.

Dopustite si da vjerujete ljudima i da vas podupiru

To je jedan od najboljih načina za riješiti se krivnje i srama, a jedino što trebate učiniti je pronaći grupu prijatelja koji će vas voljeti i podržavati. To uključuje malo truda, ali isplati se na duge staze. Bez obzira u kojoj ste trenutno fazi, trebate si dopustiti da zatražite pomoć drugih ljudi. 

Naučite se prihvatiti i pustiti neku stvar

Prihvaćanje vaše traume ne mora značiti da ju trebate veličati u smislu da se slažete s tim, prihvaćanje znači da se znate nositi s tim. Imate dvije opcije; da vas trauma zarobi i vlada vašim životom ili da ju prihvatite i pustite. ‘Puštanje’ ne znači da ćete zaboraviti na traumu, već da ne dopustite da vam loša sjećanja određuju budućnost. 

Budite nježni prema sebi

Ako ste imali teško djetinjstvo, može vam se činiti da su vaš život i vaše životne navike izvan vaše kontrole, ali budite strpljivi sami sa sobom i vjerujte da vrijeme liječi rane. Čeka vas puno malih pobjeda kojima ćete pobijediti tu jednu veliku traumu. Život je prekratak da biste bili nesretni. 

IZVOR: vecernji.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!