ZAHUKTAVA SE GRADNJA U HERCEGOVINI: Kopat će se najduži tunel u regiji i gradit most visok 100 metara

Poduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine u ovoj godini namjerava dinamizirati gradnju autoceste na Koridoru Vc. Iako je na sjeveru prvenstveno zbog nepristupačnog terena gradnja usporena, na jugu, odnosno u Hercegovini, izgradnja se tek zahuktava.
Autoceste FBiH namjeravaju krenuti u izgradnju dionica: tunel Prenj (dužina 12,4 km), Ovčari – Prenj i Prenj – Mostar Sjever (koje treba definirati). Tenderi za ove ugovore očekuju se 31. ožujka, a tender za tunel Prenj u prvoj polovici 2020. godine.
Poduzeće Autoceste FBiH iskoristit će sredstva kredita EBRD-a u iznosu od 97,2 milijuna eura te kredita od Europske investicijske banke u istom iznosu.
Ukupan projekat izgradnje za spomenute tri dionice iznosi 540 milijuna eura.
Osim toga, očekuje se da će 16. ožujka 2020. godine biti raspisan tender za dionicu Mostar sjever – Mostar jug dužine 15 kilometara.
Financiranje ove dionice predviđeno je kreditom Europske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 60 milijuna eura, te kreditima komercijalnih banaka u iznosu od 137,2 milijuna eura, pa ukupni procijenjeni trošak radova i usluga nadzora iznosi 197,2 milijuna eura.
Jedan od najvažnijih projekata za Autoceste FBiH probijanje tunela Prenj. Radi se o vrlo zahtjevnom projektu, a tender za probijanje tunela je završen u prosincu. Dužina cjelokupnog tunela Prenj iznosi više od 10 kilometara, što ga čini najdužim u regiji.
Pripreme za dionicu Počitelj – Zvirovići
Na poddionici Počitelj – Zvirovići u tijeku su intenzivni pripremni radovi. Izvode se radovi na izgradnji pristupnih cesta i mobilizaciji gradilišta. Započeli su iskopi na južnom portalu tunela Počitelj, kao i iskopi temelja za natputnjak Orlovača, piše akta.ba.
Projekt Počitelj – Zvirovići je podijeljen u dva lota: LOT1: Počitelj – početak mosta Počitelj i kraj mosta Počitelj – Zvirovići i LOT2: most Počitelj. Radovi su ugovoreni po Crvenom FIDIC-u.
Poddionica Počitelj-Zvirovići u ukupnoj dužini od 11,1 km je od izuzetne važnosti za Hercegovinu, jer će njenom izgradnjom ovaj dio Bosne i Hercegovine biti direktno povezan autocestom s Međugorjem i Europskom Unijom (granični prijelaz Bijača s Republikom Hrvatskom).
Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići financira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog sa Europskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 5 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Most dug 945, a visok 100 metara
Najznačajniji objekt na poddionici je most Počitelj ukupne dužine 945 metara i maksimalne visine 100 metara, čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve. Osim mosta, na poddionici će se graditi i petlja sa naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama do regionalne ceste Buna – Domanovići i magistralne ceste M-17, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa. Predviđeni rok izgradnje za LOT1 je 24 mjeseca, a za LOT2 30 mjeseci. Izvođač radova za LOT1 je China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina), dok je izvođač radova za LOT2 (Most Počitelj) konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina).

2 thoughts on “ZAHUKTAVA SE GRADNJA U HERCEGOVINI: Kopat će se najduži tunel u regiji i gradit most visok 100 metara

  • siječanj 26, 2020 at 3:56 pm
    Permalink

    Moze li neko prevesti rijec “natputnjak”?

    Reply
  • siječanj 26, 2020 at 9:18 pm
    Permalink

    Za 25 posljeratnih godina napravili smo oko 75 km auto puta u Federaciji BiH. Dakle otprilike 3 km godišnje. Do kraja ovog stoljeća bi možda i mogli napraviti auto put. Hoće li tada biti nafte to je drugo pitanje.

    Reply

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!