Zastupnički dom ponovno nije uradio ništa

Sjednice Zastupničkog doma Parlamenta BiH ponovno su odgođene, ovoga puta zbog izricanja presude u Međunarodnom sudu pravde u Haagu u predmetu “Prlić i drugi”.

Jedino što je Zastupnički dom jučer uspio uraditi jeste raspravljati o putovanjima ministra vanjskih poslova BiH Igora Crnatka (SDS) i o trasi autoputa od Beograda do Sarajeva. Kada će se ponovno sastati Zastupnički dom i hoće li se do kraja godine uopće stvoriti mogućnost za raspravu o važnim temama poput akciza i izmjena izbornog zakona ostaje da se vidi.

Sjednica je prekinuta na zahtjev predsjedavajuće doma Borjane Krišto (HDZ BiH), a u tome su je podržali srpski predstavnici u Zastupničkom domu koji su smatrali da u ovakvim uvjetima sjednicu nije moguće nastaviti.

S druge strane potpredsjednik Doma Šefik Džaferović (SDA) kazao je kako presuda u Haagu nije razlog da se sjednica Doma odloži jer smatra da pažnja treba biti okrenuta prema žrtvama zločina, a ne prema onima kojima se sudi za ratne zločine.

 Okršaj Arnauta i Crnatka

Kada je u pitanju jučerašnji pokušaj održavanja sjednice bilo je vidno ponovno kako vlast ne funkcionira. Glavni okršaj se vodio između donedavnih koalicionih partnera iz SDS-a i SBB-a. Zastupnik SBB-a Damira Arnauta koji je i tražio raspravu o putovanjima ministra Crnatka  je govoreći o informaciji o putovanjima ministra vanjskih poslova kazao kako je Crnadak u toku dosadašnjeg mandata imao oko 140 putovanja širom svijeta, od čega je samo 19 službenih i 13 zvaničnih posjeta – četiri zemljama EU, a devet izvan Unije.

Naveo je i kako je Crnadak za 10 mjeseci ove godine bio na 44 putovanja, u prošloj godini na 60 pojedinačnih putovanja, a u devet mjeseci 2015. godine na 37 putovanja.

On je predložio zaključke kojim Zastupnički dom traži da Crnadak u 30 dana dostavi detaljan izvještaj sa brojem putovanja i troškovima, kao i tematsku sjednicu o ovome.

Zastupnici SNSD-a su također ovu raspravu iskoristili za obračun s Crnatkom, a zastupnica Milica Marković je smatrala da je puno sredstava utrošeno, a da su rezultati beznačajni ili gotovo nikakvi. Ona je iznijela podatak da je samo karta do New Yorka koštala 32.000 KM. Markovićeva smatra da je Crnadak malo radio na planu europskog puta i europskih integracija BiH. I SNSD-ova zastupnica Dušanka Majkić tvrdi da Crnadak nema nikakve odgovornosti prema građanima.

Sa druge strane Crnatkova stranačka kolegica Aleksandra Pandurević je branila Crnatkov rad, te iskoristila priliku da postavi pitanje Vladi RS-a o svrsi korištenja vladinog zrakoplova, nabrojavši brojne destinacije u inozemstvu u koje je letio.

Zamjenik predsjedavajućeg Doma Mladen Bosić (SDS) tvrdi da Crnadak nije zaslužio da bude stavljen na stup srama.

Prema njegovom mišljenju, Crnadak je uradio ono što se očekivalo od njega – da predstavlja BiH na najbolji mogući način.

– Teško je govoriti o efektima Crnatkovih putovanja. Koji su efekti putovanja parlamentaraca po svijetu i na koji način se to može dokazati?, upitao je Bosić.

Crnadak je u toku rasprave kazao kako nije bilo nikakve nezakonitosti, probijanja proračuna ili skandala. Crnadak kaže da je u nastupima pokretača priče o njegovim putovanjima Damira Arnauta iz SBB-a osjetio ambiciju da bude ministar vanjskih poslova.

– Imamo situaciju da je Arnaut Ministarstvo koštao oko 520.000 KM za samo jedan njegov mandat veleposlanika. Imate situaciju da je samo jedna obitelj koštala MVP 2,5 milijuna maraka, zaključio je Crnadak.

 Autoput Sarajevo – Beograd

Raspravljalo se jučer i o prijedlogu Deklaracije o kriterijima za definiranje trase budućeg auto-puta između Beograda i Sarajeva, koju je predložio Mladen Bosić.

Prema ovom prijedlogu, trasa treba da ide pravcem od Beograda preko Bijeljine, Brčkog i Tuzle do Sarajeva, mada Bosić kaže da su i drugi pravci mogući.

Bosić je istakao da ovo nije “lokalpatriotizam” jer on smatra da trasu treba da odrede stručnjaci, a ne političari zarad svojih interesa.

Iz SNSD-a su poručili kako je stav Vlade Republike Srpske da ovaj auto-put treba da ide od Beograda ka Višegradu, preko Rogatice i Sokoca prema Palama i Sarajevu, jer će to znatno doprinijeti bržem ekonomskom razvoju ovog dijela RS-a.

Sa druge strane zastupnik SDP-a Denis Bećirović smatra da trasa auto-puta treba da vodi preko Tuzle, dok je Mirsad Đonlagić (SBB) naglasio da u ovakve projekte, osim stručnih, treba uključiti i demografske, ekonomske, kao i političke kriterije, sve sa ciljem bolje povezanosti građana u BiH i ostvarivanja njihovih potreba.

Sjednica je prekinuta na ovoj točci dnevnog reda.

Piše: Vanja Bjelica-Čabrilo, [email protected]

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!