ZNAMENITOSTI HERCEGOVINE: Turistički potencijali Međugorja (FOTO)

Međugorje, mjesto koje je 27 kilometara udaljeno od Mostara, postalo je jedno od najposjećenijih molitvenih središta na svijetu od kada je šestero djece, 24. lipnja 1981. godine, bilo svjedocima ukazanja Blažene Djevice Marije.

Zbog ovog fenomena, nekada maleno i nepoznato hercegovačko selo, u kojem su ljudi isključivo zarađivali za život obrađujući zemlju te sadeći duhan i lozu, postalo je poželjno mjesto za ulaganja. Vjerski turizam je itekako razvijen pa su tako na svakom koraku primjetni  hoteli i razne druge radnje, koje nude sve što je potrebno hodočasnicima. Zaposlenost u ugostiteljskom i uslužnom području je uvelike porasla.

45 milijuna hodočasnika

Kroz godine postojanja, Međugorje je posjetilo oko 45 milijuna hodočasnika, i svake godine sve je više onih koji svjedoče da su upravo ovdje, u srcu Hercegovine, pronašli duhovni mir i obraćenje.

Prema podacima ureda Turističke zajednice Međugorje, na godišnjoj razini ovo marijansko svetište posjeti oko milijun hodočasnika.

„Milijun hodočasnika je nekakav standardan godišnji prosjek, s tim da je od tog broja oko 700.000 stacioniranih gostiju, dok su ostali jednodnevni gosti, koji za vrijeme ljetnih mjeseci u ovo svetište dolaze na poludnevne ili dnevne izlete. Inače, posljednje tri, četiri godine nisu bile rekordne, s obzirom na to da imamo problem s Italijom zbog ekonomske krize. Talijani su, poznato je, bili naši najbrojniji gosti, odnosno činili su 50 posto dolazaka, no sada su primat preuzeli Poljaci“, kazao je za Dnevni list voditelj ureda Turističke zajednice Međugorje Željko Vasilj. Što se tiče ovogodišnje sezone, od Uskrsa do lipnja Međugorje je, prema riječima Vasilja, posjetilo oko 300.000 hodočasnika, a glavni dio sezone slijedi u kolovozu, rujnu i listopadu.

Bogata gastronomska ponuda

„Vjerujem da će u godinama koje dolaze porasti broj hodočasnika, osobito nakon jedne od, usuđujem se reći, najznačajnije odluke što se tiče Međugorja, a to je službeno odobrenje organiziranja hodočašća“, naglasio je Vasilj.

Osim crkve sv. Jakova, hodočasnici u Međugorju redovito odlaze i na Brdo ukazanja, mjesto na kojem se prvi put ukazala Gospa, brdo Križevac na kojem se nalazi veliki križ iz 1993. godine, a nerijetko posjećuju i Vrt sv. Franje, Majčino selo te zajednicu Cenacolo. 

Osim spomenutih mjesta, ono što će posebno po svom odlasku pamtiti je i jedinstvena gastronomska ponuda ovoga kraja – okuse s kamena.

Na raspolaganju im je veliki broj kafića i restorana, a jedna od omiljenih gastro lokacija u koje vole zaviriti je i restoran Etno kuća u Šurmancima, nedaleko od župne crkve sv. Jakova.

Tamo ćete nerijetko susresti Talijane, Poljake, Amerikance, Nijemce…, a upravo ovo mjesto, zbog ugodnog ambijenta, mnogi biraju iza proslavu rođendana, domjenaka te  raznih drugih prigoda.

Ipak, najčešći gosti su, kako nam kaže voditelj restorana Tomislav Radić, lokalni stanovnici i gosti iz susjedne Hrvatske.

„U ponudi imamo tradicionalna hercegovačka jela: hercegovačka tava, pura i lučenica, hercegovački uštipci, jela ispod peke, a nudimo i razna druga jela s roštilja, žabe, teleću šniclu u umaku od pršuta, senfa i kadulje. Nastojimo, također, našim gostima ponuditi i neka sezonska jela poput čobanca od divljači, specijalitete od kuka i šparoga i slično“, kazao je Radić.

Dosadašnjim radom  je, ističe, zadovoljan.

„Bilježimo dobre poslovne rezultate, a cilj nam je i dalje zadržati fokus na tradicionalnim jelima, lokalnim namirnicama i proizvođačima te konstantno raditi  na poboljšanju kvalitete, ponude i usluge“, naglasio je Radić.

Herceg etno selo – adresa za odmor

Još jedno jedinstveno mjesto u ovom dijelu Hercegovine, pa i šire, je Herceg etno selo Međugorje – hotelsko-turistički kompleks otvoren krajem 2008. godine, a koji, zahvaljujući autentičnom izgledu i kvaliteti, postaje mnogima adresa za odmor.

Središnji je dio kompleksa deset kamenih kuća s hotelskim sobama te još tri kuće s apartmanima. U sklopu ovog kompleksa nalazi se i restoran s prostranom vanjskom terasom, kapelica, amfiteatar u kojem se održavaju brojne kulturne priredbe, ali i multifunkcionalna dvorana za vjenčanja i druge svečanosti. Za najmlađe tu je i park, nastambe sa životinjama, a veliku pozornost privlači i vanjski bazen, koji ovom kompleksu daje dodatnu dimenziju. U sklopu Herceg etno sela izgrađena je i depadansa s 47 novoopremljenih soba, no prostor će, uz povećanje za 36 soba, uskoro postati hotel standarda četiri zvjezdice.

 „Još jedna od investicija koju planiramo realizirati je izgradnja wellnessa, koji će povećati atraktivnost ovog turističkog kompleksa. Uz to, mnogo je još planova i želja, ali u njihovoj realizaciji, ovisno o raspoloživom novcu i kadrovima, idemo korak po korak“, kazao nam je direktor Herceg etno sela Branimir Penava.

Poslovna filozofija je, naglašava, boriti se za tržišnu poziciju kvalitetom, a ne cijenom.

„U popularnosti Herceg etno sela vrlo važnu ulogu igra kvaliteta usluge pa sa zadovoljstvom ističem da je čak polovica od ukupno 42 radnika u ovom kompleksu zaposleno od prvog dana njegova rada“, rekao je Penava.

Osim bogate gastronomske ponude, svatko tko posjeti Međugorje na raspolaganju ima i nekoliko sportskih terena za rukomet, košarku, tenis i nogomet. Dokaz je to da, osim vjerskog turizma, posebno mjesto zauzima i sportski turizam. A poznato je da iz Međugorja potječu vrhunski sportaši poput Marina Čilića, Ivana Dodiga, Marina Šege, Vladimira Vasilja…

Provedbom projekta Vinska cesta Hercegovine, Turistička zajednica HNŽ-a udarila je temelje i razvoju vinskog turizma. Otvorene su nove mogućnosti u prodaji vina, vinskih proizvoda, ali i ostalih sadržaja namijenjenih turistima, koji preferiraju selo i izvorne proizvode. Dvije autohtone sorte, žilavka i blatina, odavno su se odomaćile u ovim krajevima te daju i rod i kvalitetu kao nigdje drugdje.

Vinski turizam – Carska vina

Među brojnim obiteljima, koje se dugi niz godina bave proizvodnjom vina, posebno se ističe obitelj Grge Vasilja, čija tradicija obiteljskog podrumarstva traje preko 170 godina.

U njihovoj je obiteljskoj vinariji, govore, uvijek na prvom mjestu bila ljubav prema vinu. Kako se s ljubavlju obrađivao vinograd, tako se s ljubavlju osluškivalo vrenje mladog mošta, uređivale bačve…

Njihovi podrumi, smješteni u Međugorju, proizvode godišnje oko 60.000 butelja vrhunskih Carskih vina od autohtonih sorti blatine i žilavke.

Pored posjeta podrumima i kušanju vrhunskih vina, uz nezaobilaznu hercegovačku mezu, u svom vlasništvu imaju i prvi vinski hotel u Hercegovini  – Wine hotel Cesarica, koji predstavlja savršen spoj tradicije i modernoga.

„Najveća nagrada za naš rad i trud je povjerenje ljudi iz svih krajeva svijeta koji uživaju u našim vinima, a dakako da nam gode i stručna priznanja te nagrade koje osvajamo na natjecanjima“, kazao nam je Andrija Vasilj. Poseban naglasak je stavio na platformu – Blaž oko koje su ujedinjeni hercegovački vinari i vinogradari, a koja njeguje i čuva tradiciju čuvenih hercegovačkih sorti blatine i žilavke, uz poseban enološki pristup.

Prostora za napredak uvijek ima, a osobito na ovom podneblju, koje je, kako navodi, izuzetno pogodno za razvoj vinskog turizma.

„Iako sam studirao u Americi, odlučio sam se vratiti u Hercegovinu i nastaviti obiteljsku tradiciju proizvodnje vina. Dokaz je to da se može uspjeti i na domaćem terenu“, zaključio je Vasilj. 

Piše: Antonela Marinović Musa, [email protected]

3 thoughts on “ZNAMENITOSTI HERCEGOVINE: Turistički potencijali Međugorja (FOTO)

  • lipanj 30, 2019 at 3:29 pm
    Permalink

    lipo ovo selo.. zna li se ko je ovo projektirao?

    Reply
  • srpanj 1, 2019 at 7:02 pm
    Permalink

    zna li se ko je ovo projektirao? Semsudin(babo)/Mehmed(sin) Omeragic

    Reply

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error: Content is protected !!